badlands

vintern kom fortare i år.
ljusen på oxford street är tända och människor åker iväg.
världens bästa beata åkte till bondi beach australien,
och lämnade den perfekta lägenheten för sena nätter bakom sig.
precis bakom den billigaste och mysigaste puben man kan hitta på old street.
där man dricker tre öl för fem pund innan man går till mother. sådetså.
och hon lämnade mitt golv tomt, där madrassen som hon sov på de sista två veckorna brukade vara.
och hon lämnade allt jävla prat. alla de nätterna som vi brukade prata. om dave och ed.
om alla förbannad jävla män. om det jävla företaget vi brukade jobba för.
om vad som händer om man går till fabric klockan fem på morgonen.
om hur det egentligen är att bo på college.
om hur korkad men ack så söt pat är.
om hennes pappa. och min mormor.
om att åka bort. spelar egentligen ingen roll men bort.

innan hon åkte fick jag en karta, en karta över usa. med prickar för varje ställe som vi ska besöka utsatta.
och små kort där det står skrivet vad vi ska göra i varje stad. saker vi ska se och folk vi ska träffa.
men innan dess ska jag ta mitt pick och pack och dra till grekland. där ska jag tillsammans med min bästa vän njuta av att inte jobba. sådetså

men fram till dess stannar jag i landet i väst, slavar på en italiensk bistro och tänker på sommaren.
och det är ju inte så farligt. min drömman jobbar på teatern bredvid. inte fy skam

/ v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0